Het klinkt misschien als een droom – een professionele werkomgeving in je eigen huis. Maar voordat je je thuiskantoor kunt opzetten, moet je eerst wat voorbereidingen treffen. Met de juiste voorbereidingen en de juiste apparatuur, kun je je thuiskantoor inrichten dat net zo effectief is als een kantoor op kantoor.

Budget

Voordat je kunt beginnen met het inrichten van je thuiskantoor moet je, je budget bepalen voor je thuiskantoor. Er zijn tal van betaalbare opties om je thuiskantoor te voorzien van alle apparatuur die je nodig hebt. Als je een kleiner budget hebt, kun je bijvoorbeeld kiezen voor tweedehandsmeubilair  en apparatuur, zoals een refurbished bureau en bureaustoel Als je meer geld te besteden hebt, kun je kiezen voor nieuwe meubels en technologie. Als je je thuiskantoor inricht, denk dan ook aan de toekomst. Je wilt dat je thuiskantoor in staat is om mee te groeien met je bedrijf en je werkomgeving.

Indeling

Bepaal je indeling. Je wilt een comfortabele en functionele werkruimte creëren. Kies de meubels die het beste bij je behoeften passen en plaats ze zo dat je voldoende bewegingsruimte hebt. Denk ook aan de kleuren en materialen die je gebruikt. Met de juiste kleuren en materialen kun je een professionele en stijlvolle werkomgeving creëren. Enkele essentiële kantoor meubels zijn onder andere:

  • Bureaustoel: Een comfortabele bureaustoel is essentieel voor je thuiskantoor. Wanneer je veel tijd besteed zittend achter je bureau, zorgt een comfortabele bureaustoel voor genoeg ondersteuning om eventueel rug en nek klachten te voorkomen.
  • Bureau: Een bureau is onmisbaar voor je thuiskantoor. Kies voor een bureau dat past bij je gebruik, als je bijvoorbeeld met veel papieren documenten werkt is het wellicht prettig om voor een ruimer bureau te kiezen. Ook kun je overwegen om een in hoogte verstelbaar bureau aan te schaffen, met een in hoogte verstelbaar bureau kun je makkelijk zittend en staand werken.
  • Opbergruimte: Opbergruimte is belangrijk voor het geordend houden van je kantoor. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor een ladeblok om je spullen op te bergen of voor archiefkasten. Afhankelijk van de hoeveelheid spullen die je wil kunnen opbergen in je thuiskantoor en de beschikbare ruimte. Is de ruimte van je thuiskantoor beperkt kijk dan voor een ladeblok dat onder je bureau past.
  • Verlichting: Het juiste licht in je kantoorruimte zorgt ervoor dat je, je beter kunt concentreren en minder last krijgt van vermoeide ogen. Natuurlijk licht werkt meestal het prettigst, heb jij grote ramen in de ruimte waar je je thuiskantoor gaat inrichten houd dan ook rekening met zonwering.

Technologie

kies je technologie. Je hebt een computer, printer en internet nodig om je thuiskantoor te laten werken. Kies apparatuur die bestand is tegen dagelijks gebruik en die voldoet aan je behoeften. Als je meer geld te besteden hebt, kun je ook andere technologie overwegen, zoals een telefoon, faxmachine of scanner.

Er zijn veel technologische hulpmiddelen die je kunt gebruiken om je werk efficiënter uit te voeren. Denk aan videoconferentieprogramma’s, projectmanagementsoftware en online documentenbeheersystemen. Er zijn ook veel apps die je kunt gebruiken om je productiviteit te verhogen, zoals e-mail-organisatieapps en takenbeheersoftware.

Door de juiste voorbereidingen, het juiste meubilair en de juiste technologie te kiezen, kun je een professionele en stijlvolle werkomgeving creëren die perfect bij je behoeften past.

Over de auteur

Gerelateerde berichten

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.